Momenteel is een deel van Kei Wagenwerkplaats tijdelijk niet toegankelijk. Het gaat om de tussenruimte (a.k.a. de uitbreiding) waarin o.a. het Kilterboard, trainingswanden, gewichten en trainingsrek staan.
Wat is er aan de hand?
Enkele jaren geleden zijn er door de verhuurder (de Nederlandse Spoorwegen) aanpassingen gedaan aan de dakconstructie. Omdat hierin laatst zwakheden zijn ontdekt, inspecteert de verhuurder momenteel of deze aanpassingen helemaal juist zijn geweest. In verband met de veiligheid zijn wij helaas gedwongen de tussenruimte/uitbreiding te sluiten tot dit onderzoek volledig is afgerond en er een oplossing is.
Hoe lang gaat het duren?
De verwachting is dat het een aantal maanden kan duren voordat de ruimte weer open kan.
Is de rest van Kei Wagenwerkplaats wel gewoon open?
De rest van de hal blijft normaal geopend. Houd er rekening mee dat het de aankomende weken drukker voelt dan dat je gewend bent omdat er tijdelijk minder vloeroppervlak is.
Wat als ik meer ruimte wil of wil trainen (met gewichten)?
Wil je meer ruimte of gebruik maken van een Kilterboard, gewichten, benchpress of hangboarden, dan kun je uiteraard terecht bij Kei De Hoef in Amersfoort Noord. Heb je een strippenkaart, abonnement of jaarkaart dan kun je deze ook bij Kei De Hoef gebruiken.
Moet de tussenruimte/uitbreiding niet sowieso een keer weg als de Wagenwerkplaats ontwikkelt wordt tot woonwijk?
Dat klopt. Op de plek van de tussenruimte komt in de toekomst, direct tegen onze hal aan, een nieuw pand te staan waar wij weer een deel van gaan huren. Dit biedt Kei Wagenwerkplaats de kans om te groeien en moderniseren. Uiteraard willen we tot die tijd wel gebruik blijven maken van de tussenruimte!
Update:
– Op vrijdag 22 november 2024 is er een tweede inspectie geweest. Hoewel eerder werd geroepen dat er wellicht geen oplossing ging zijn (terwijl er uit de eerste inspectie wel een oplossing kwam), hebben we aan de hand van de tweede inspectie wel weer goede hoop dat er snel een werkbare oplossing is.
Helaas is hierdoor het aantal weken dat we verwachtte dat het zou duren, inmiddels veranderd naar een aantal maanden…
– Rond 20 december 2024 is er een monster genomen van de dakbeplating, zodat het gewicht van het totale dak definitief bepaald kan worden en hiermee definitieve berekeningen kunnen worden gemaakt. Tijdens de kerstvakantie verwachten we weinig voortgang in het proces…
– 13 februari 2025: Het rapport wat na alle metingen begin januari opgeleverd zou worden is nog steeds niet af. Er wordt nu ook nog een onderzoek gedaan naar de brandveiligheid. Het lijkt er daarmee op dat er wel al een constructieve oplossing is…
– 1 maart 2025: Nog steeds geen nieuws, onze achterburen (de Verkeerstuin) hebben inmiddels de politiek ingeschakeld.
– 25 maart 2025: De rapporten lijken afgerond, er komen de laatste weken weer bouwpartijen over de vloer om de boel weer even te checken. Waarschijnlijk is de volgende stap dat onze verhuurder deze partijen officieel opdracht moet geven voor herstel.
– 25 april 2025: De rapporten zijn afgerond een voorstel voor reparatie ligt bij de Gemeente Amersfoort ter goedkeuring (voor een bouwvergunning). Tegelijk wordt er door onze verhuurder gekeken naar het definitieve kostenplaatje.
– 13 mei 2025: De bouwvergunning is aangevraagd. De uiteindelijke kosten voor de NS zijn te overzien. De aannemers worden in staat van paraatheid gebracht. Of alles voor de bouwvak gaat lukken is nog de vraag. Maar het lijkt erop dat de uitbreiding in ieder geval na de zomer weer open kan!